Program upowszechniania płatności bezgotówkowych w jednostkach administracji publicznej
Szanowni Państwo,
od ponad roku KIR wspólnie z Ministerstwem Przedsiębiorczości i Technologii, prowadzi ogólnopolski Program upowszechniania płatności bezgotówkowych w jednostkach administracji publicznej.
Serdecznie dziękujemy Państwu za przystąpienie do Programu i wspieranie jego realizacji. Dzięki Waszemu zaangażowaniu w działania na rzecz realizacji idei cyfrowej Polski, systematycznie przybywa nowoczesnych i bezgotówkowych urzędów.
W dniu startu Programu jedynie około 10 proc. urzędów w Polsce umożliwiało klientom realizację płatności kartą lub telefonem. W Policji w ogóle nie było to możliwe. Dzięki tej inicjatywie, dziś w 60 proc. urzędów w Polsce i we wszystkich patrolach Policji drogowej możemy płacić kartą lub telefonem. Obecnie w Programie uczestniczy ponad 1500 urzędów z całego kraju. W ciągu 14 miesięcy trwania Programu, tj. do końca maja 2018 r. Polacy wykonali w urzędach ponad 624 tys. transakcji bezgotówkowych o wartości ponad 83 mln zł.
Otwartość na nowoczesne metody płatności potwierdza zakończony konkurs „Warto bezgotówkowo”, kierowany do urzędów oraz ich klientów. Wśród zwycięskich urzędów (Urząd Gminy Ełk, Urząd Gminy Miejskiej Kościan, Urząd Gminy Konarzyny, Starostwo Powiatowe w Łodzi oraz Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach), udział płatności bezgotówkowych w ogólnej liczbie transakcji – gotówkowych i bezgotówkowych – wykonanych na rzecz urzędu w 1-szym kwartale 2018 r. przekroczył 50 proc.
Program jest ważnym krokiem w procesie budowy nowoczesnej i sprawnej e-administracji, której istotnym elementem jest zwiększenie obrotu bezgotówkowego. Jego realizacja umożliwia przyspieszenie procesów administracyjnych, co ma wpływ na wzrost satysfakcji klienta, ale również na efektywność funkcjonowania gospodarki.
Bezgotówkowe płatności w urzędach to istotny element programu cyfryzacji państwa. Urząd udostępniający możliwość realizacji płatności bez użycia gotówki nie tylko realnie oszczędza na kosztach obsługi gotówki, ale również zyskuje wizerunek miejsca nowoczesnego i przyjaznego klientom.
Departament Kontaktu z Klientami i Operacji
ul. rtm. W Pileckiego 65,02–781 Warszawa, tel.(+48 22) 545 55 55, www.kir.pl