...
Loga Fundusze Europejskie

Programistyczny sukces ucznia ONZ-etu

Kategoria: Aktualności 2024 Opublikowano: 3 lipca, 2025

W czerwcu br. na Wydziale Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej odbył się finał Ogólnopolskiego Konkursu Programistycznego Gigathon, w którym Kacper Hanaka, uczeń I Liceum Ogólnokształcącego im. ONZ w Biłgoraju uzyskał tytuł finalisty, zajmując szóste miejsce. W finale wzięło udział 80 osób w czterech kategoriach wiekowych, których projekty z 1800 przesłanych w półfinale zostały uznane za najlepsze.

Finaliści w grupie wiekowej Kacpra mieli 4 godziny na realizację zadania polegającego na napisaniu uproszczonej gry w formacie Monopoly dla dwóch graczy, w której przedmiotem handlu były części komputera. Programiści musieli zaimplementować w grze m. in. mechanizmy kupowania części komputerowych, kart szansy i ryzyka, pola pozwalające na przeniesienia się w inne miejsce na planszy. Oceniane były: spełnienie założeń projektowych, architektura rozwiązania, poziom techniczny projektu, innowacyjność oraz dokumentacja.

Tegoroczna edycja konkursu pod patronatem Ministerstwa Edukacji, Ministerstwa Cyfryzacji oraz Ośrodka Rozwoju Edukacji zgromadziła ponad 24 tysiące uczestników z całej Polski. Dwa początkowe etapy konkursu miały formę online. Etap pierwszy polegał na rozwiązaniu quizu wiedzy o wybranym środowisku programistycznym, w drugim natomiast zawodnicy mieli za zadanie stworzenie projektu programistycznego zgodnie z otrzymanym tematem i założeniami – najlepsi uczniowie zakwalifikowali się do etapu stacjonarnego.

Podczas wszystkich etapów Kacper wyróżnił się wyjątkową wiedzą oraz umiejętnościami programistycznymi, co pozwoliło mu na uzyskanie sukcesu. Uczeń pracował pod kierunkiem pani Renaty Obary.

/I LO im. ONZ